Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Araştırması: Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimleri İncelendi

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması’ sonuçları açıklandı. Mart ayında 81 ildeki BİLSEM’lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı ankete dayalı araştırma, öğrencilerin kariyer seçimleri, tutumları ve sağlıklı kariyer planlamaları üzerine önemli bulgular ortaya koydu.

YENİ BİLGİLER VE BAKIŞ AÇILARI ORTAYA KONDU

Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin %75,3’ü kariyer planlamasında maddi kazancı öncelikli bir amaç olarak görmüyor; %84,5’i ise kişisel gelişimlerini ön planda tutuyor. Aynı zamanda öğrencilerin %72,5’i kariyerlerini erken aşamalarda planlamanın hedeflerine ulaşmada etkili olduğuna inanıyor. BİLSEM’lerdeki öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel veya sanatsal yeniliklere katılımın önemine vurgu yapıyor. Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmanın da önemli olduğu belirtildi.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI YETENEKLERİ GELİŞTİRİYOR

Araştırmaya göre, öğrencilerin çoğu BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olduğunu belirtti. %70,2’si atölye çalışmalarının kariyer kararları alırken faydalı olduğunu düşünürken, merkezlerdeki proje üretimi sürecinin kariyer gelişimlerine ve karar alma süreçlerine katkı sağladığını vurguladı. Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler getirebilecekleri alanlara ilgi gösterdikleri ortaya çıktı.

Related Posts

BİLSEM öğrencilerinin “Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması” sonuçlandı

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Türkiye genelindeki BİLSEM’lerde eğitim alan öğrencilerle gerçekleştirilen “Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması”nın sonuçları belli oldu.

İstanbul’daki okullarda yarın ilk ders: Afet eğitimi

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 28 Nisan Pazartesi günü, kent genelindeki tüm resmi ve özel okullarda ilk dersin “Afet Farkındalık Eğitimi” olarak işlenmesine karar verdi.

Üniversiteden dolandırıcılığa karşı bilinçlendirme hamlesi

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi “Kırsalda Kalkınma İçin Anahtar: Dijital Finansal Okuryazarlık Yetkinliklerinin Artırılması” projesi kapsamında, Tokat il genelinde ve kırsal bölgelerde vatandaşları bilinçlendirmeye yönelik eğitimler veriyor.

Çocuklar finansal okuryazarlık bilincini nasıl kazanır?

Günümüzde, hızla değişen teknoloji ile öğrencilerin ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve yetkinliklerde önemli değişimler yaşanıyor.

Polis üniformalı çocuklardan ’23 Nisan’ klibi

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında Kocaeli İl Emniyet Müdürlüğü tarafından çocuklar, emniyetin çeşitli birimlerinde görevlendirildi. ÇOCUKLARA TELSİZLERDEN ANONS YAPTIRILDI Özel Hareket Şube Müdürlüğü, Deniz Liman Şube Müdürlüğü …

KARGEM’de bilgi yarışması heyecanı

Karşıyakalı çocuk ve gençlere ücretsiz eğitim desteği sunan Karşıyaka Belediyesi İsmail Hakkı Tonguç Gençlik Eğitim Merkezi (KARGEM), öğrencileri bu kez bilgi dolu bir rekabette buluşturdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir